Jeżeli jest tak, że samochody stopniowo zamieniają się w naszpikowane elektroniką „komputery na kółkach” to w końcu kompetencje nawet najbardziej doświadczonego mechanika okażą się zbyt małe, by radzić sobie z usterkami. Kto może wtedy pomóc? Oczywiście informatycy – szczególnie ci, którzy mają do czynienia z częściami stosowanymi w nowoczesnych modelach aut.

Części to jedno, sprawa druga to oprogramowanie firmowe, tak zwane firmware. Normą jest, że stosuje się je w telewizorach czy odtwarzaczach DVD, ale nie wszyscy wiedzą, że jest ono obecne także w samochodach.

Czasami jego modyfikacja jest konieczna, aby aktywować zablokowane funkcje, a nie jesteśmy w stanie zrobić tego samodzielnie. Konieczne jest dysponowanie specjalnym sprzętem diagnostycznym, który zwykle jest podłączany do komputera oraz do odpowiedniego gniazda ukrytego w aucie.

Tą drogą można zmieniać oprogramowanie, aktualizować je i konfigurować dla uzyskania najlepszych efektów. Z tych rozwiązań korzystają głównie autoryzowane serwisy, których personel otrzymuje odpowiednią aparaturę i zostaje przeszkolony na okoliczność jej obsługi.

Written by

Marta